Sunday, June 12, 2011

Entry Awesome!


Untuk memilih teman,
Pilihlah yang terbaik....
Terbaik dari segala hal....
Duniawi mahupun ukhrawi...
Kelak dirimu bahagia
Untuk memilih teman,
Pilihlah yang terbaik.....
Soleh dan solehah.....
Mukminin dan mukminat....
Hidup sentiasa berlandaskan hukum dan syariat....
Bahagia dunia dan akhirat.
Untuk memilih teman,
Pilihlah yang terbaik.....
Baginya dunia hanya sementara...
Akhirat dikejar kerana itulah tempat yang abadi....
Untuk menuju ke syurga Allah.
Untuk memilih teman,
Pilihlah yang terbaik....
Al-Quran jadi panduan hidup...
Sunnah Rasulullah menjadi ikutan....
Moga kekal di dunia hingga ke akhirat..



=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=

Asalamualaikum WBT. 



Hari ini entry dimulakan dengan copy paste dari Saya Cinta Islam.Tengok ayat repitasi die:


'Pilihlah Yang Terbaik'

ade ke die tulis

@Pilihlah yang terHensem?

@Pilihlah yang terOhsem?

@Pilihlah yang terKaya?

@Pilihlah yang terCantik

@Pilihlah yang terDEAN LIST?[err dean list ni bukan 'ter' ye!]

@Pilihlah yang terPandai Masak? [so pasni aku tak pandai masak pon takpee] kahkahkah


Tapi memang kite semua mencari yang terbaik kan-kan?siape-siape pon lah mahukan bakal pembimbing yang terbaik dari Syurga. Begitu jugak macam aku.Kalau lah dapat bagi mak abah & family kat Kg Tualang 7 tu menantu yang terbaik. Jadi rase diri ini perlulah menjadi yang terbaik dahulu sebelom mendapat yang terbaik. Baru boleh bagi kat mak abah menantu terbaik sambil cakap:

'mak abah ni haa ain kenalkan bakal menantu bongsu mak abah yang terbaik'

mak abah boleh la pakai suruh beliau ini buat kerja-kerja rumah






Cepat cakap kat aku hati mak abah mane yang tidak riang gembira bile mendapatkan seorang bakal menantu yang serba boleh?buat tu boleh!buat ni boleh! boleh digunakan  diharapkan!

sekadar mengingatkan je..sekadar berjaga-jaga je.. (^_^)"

Enda pesan macam ni:
'jangan buat bende bukan-bukan kalau kite ingat mak abah'


p/s: Then aku pikir kalau aku baik..insha Allah aku akan dapat yang terbaik!jadi mulakan dengan diri sendiri dulu ok?

Till then! ^^







sumber: http://adibyusoff.blogspot.com/2011/06/tingkatkan-rating-blog-anda-dengan.html#ixzz1VyQ85zwo

No comments: