Monday, April 9, 2012

Wahai Bakal-Bakal Bidadari Syurga!

Asalamualaikum w.b.t

Hai readers.
Agak-agak sempatkah kita berubah apabila malaikat Izrail datang menjemput kita suatu hari nanti?
DULU aku pon seperti gambar ke 2 tu. Pakai baju kecik singkat dan lengan pendek. Tudung jugak seperti gambaran itu. Pergi MASUM selamber je free hair. 

Tapi Insha Allah sikit-sikitlah aku berubah. Amin3..
Berubahlah walaupun sedikit demi sedikit. Mula-mula biasakan diri pakai stoking. Aku paksa diri pakai stoking then lama-lama rasa tak sedap kalau keluar tak berstoking. 

Hand cover aku beli ketat! So still tak elok pakai kan. Jadi penyelesaiannya nanti guna duit beli baju yang longgar labuh dan lengan panjang. Mula-mula korang mesti tak sukaaa. Lagi pun lengan panjang kan lagi mahal.. Still, cuba fikir kenapa ia mahal? Sebab baju mahal itu untuk tubuh badan yang mahal untuk dilihat, readers. Baju lengan pendek RM10 je kan. Sebab murah sangat untuk dilihat. Nauzubillah. Kalau kurang bajet, beli sehelai dua je dulu. Balance hari lain ada lagi 5 hari kan? Apa susah, pakai baju kurung je. ^^
Insha Allah, percayalah kalau niat kita nak berubah tu dah ada, Allah akan permudahkan urusan kita. Rasa tak cukup duit? Amalkan Solat Dhuha, atau baca Surah Al-Waqiah. Insha Allah.. Moga kita semua dilimpahkan dengan rezeki yang tidak disangka-sangka. Amin3..

Rasulullah SAW bersabda: 
BARANGSIAPA MEMBACA SURAH AL-WAQIAH PADA SETIAP MALAM, MAKA TIDAK AKAN TERTIMPA KEMELARATAN SELAMANYA 
(HR. BAIHAQI)


Seluar pulak, aku pakai jeans. Baru-baru ni kak ipar bagi sebab dia tak muat jeans raya dia. Kami sebaya (22tahun) Lawanya seluar tu... Tapi ketat. Sayangkan. Nak pakai ke taknak? Dilemanyaaa. Jadi, seluar tu aku simpan. Jeans lain kan ada. Then aku pakai jeans aku dengan blous labuh. Insha Allah, aku masih memperbaiki dan berubah sedikit demi sedikit. 

Sedar tak, kenapa kita perlu ubah cara pakaian kita? Sebab melalui pakaianlah, orang yang tak kenal kita akan buat first impression terhadap kita. Kan elok pakai pakaian menutup aurat dan buat orang berfikiran/bersangka baik terhadap kita? Insha Allah, Tuhan akan redai kita. Amin3..

Pasal baju lengan pendek tu, korang kan boleh pakai masa kat rumah, maksud aku rumah sewa ke. Kalau kat rumah sendiri probability tetamu datang+jiran sebelah rumah nampak+posmen hantar surat suruh sain dokumen+menyapu sampah di halaman rumah dan sebagainya tu tinggi kan kan? Better pakai baju lengan panjang kan. Nak keluar halaman pakai tudung juga. Parents korang maybe rasa pelik je kan tapi explain lah dengan cakap camni:

Saya rasa dah tiba masa nak berubah. Suami soleh siapa taknak kan,mak? Hehe (sambil tunjuk gigi) ^^

Insha Allah! Sampai di sini saja dulu. Lain entry kita jumpa lagi ya, readers ^^




courtesy of fb











sumber: http://adibyusoff.blogspot.com/2011/06/tingkatkan-rating-blog-anda-dengan.html#ixzz1VyQ85zwo

No comments: